Τα εκπαιδευτικά προγράμματα της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Ναυπλίου για το σχολικό έτος 2015-16:

 

  1. Ο κόσμος του βιβλίου και της Βιβλιοθήκης

Δ’, Ε΄, ΣΤ΄ Δημοτικού, Γυμνάσιο, Λύκειο

Γνωριμία με το βιβλίο και τη Βιβλιοθήκη, εξοικείωση με τους χώρους της και ενημέρωση για τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της.

(Εκπονήθηκε και πραγματοποιείται από την κ. Ιωάννα Κωστοπούλου, Βιβλιοθηκονόμο)

 

  1. Ας ανακαλύψουμε την ιστορία της Βιβλιοθήκης μέσα από ένα παραμύθι

Νηπιαγωγείο, Α’, Β’, Γ’ Δημοτικού

Η ιστορία της βιβλιοθήκης και η αναγκαιότητά της, μέσα από την αφήγηση παραμυθιού.

(Εκπονήθηκε και πραγματοποιείται από την κ. Ειρήνη Κοΐνη, Βιβλιοθηκονόμο)

 

 

  1. «Γκρεμίζοντας τα τείχη»

Νηπιαγωγείο, Α΄, Β΄, Γ΄ Δημοτικού

Αφήγηση παραμυθιού του Όσκαρ Ουάιλντ, «Ο εγωιστής Γίγαντας».

Με εργαλεία μας το θεατρικό παιχνίδι, τη ζωγραφική και τη μουσική από αυτοσχέδια μουσικά όργανα, θα εμψυχώσουμε τα παιδιά να φανταστούν τρόπους για να γκρεμίσουν κάθε είδους τείχη που γίνονται εμπόδιο για την χαρά, το παιχνίδι και την αγάπη στη ζωή τους.

(Εκπονήθηκε και πραγματοποιείται από τις Παραμυθούδες του Ναυπλίου)

 

  1. «Ας γίνουμε ομάδα… ας συνεργαστούμε»

Δημοτικό, Γυμνάσιο

Στόχος του προγράμματος είναι η ανάδειξη της συνεργασίας και της ομαδικότητας ως βασικό στοιχείο στη δημιουργία υγιών σχέσεων μεταξύ των συνομηλίκων, στην αποφυγή και την επίλυση συγκρούσεων και στην δημιουργία θετικού κλίματος στην κάθε ομάδα.

(Εκπονήθηκε και πραγματοποιείται από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αργολίδας «Ελπίδα Ζωής»)

 

  1. Πώς γεννιέται ένα βιβλίο – Από το συγγραφέα στη βιβλιοθήκη

Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ Δημοτικού

Η ανάλυση της πορείας από τη γέννηση του βιβλίου έως τη στιγμή που φτάνει στα χέρια των παιδιών.

(Εκπονήθηκε και πραγματοποιείται από την κ. Ιωάννα Κυρίτση – Τζιώτη, Συγγραφέα)

 

  1. Προστασία του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος

Νηπιαγωγείο, Δημοτικό

Οι ανάγκες του θαλάσσιου περιβάλλοντος καθώς και οι τρόποι προστασίας και φροντίδας του.

(Εκπονήθηκε και πραγματοποιείται από το Λιμεναρχείο Ναυπλίου)

 

  1. «Η θάλασσα σου στέλνει μήνυμα… Ε-sea

Δ’, Ε’, ΣΤ’ Δημοτικού

Διαδραστικό παιχνίδι σχετικά με την προσφορά του λιμανιού σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο.

(Εκπονήθηκε και πραγματοποιείται από το Λιμεναρχείο Ναυπλίου)

 

  1. «Η πρόκληση του νερού»

Δημοτικό, Γυμνάσιο

Ο κύκλος του νερού, ιδιαίτερα υδάτινα οικοσυστήματα, όπως οι υγροβιότοποι, ανθρώπινες ανάγκες και χρήσεις του νερού.

(Εκπονήθηκε και πραγματοποιείται από την κ. Μαρία Βασιλείου, Βιολόγο-Ωκεανογράφο-Ιχθυολόγο)

 

  1. Σερφάρω… ασφαλώς!

Γυμνάσιο, Λύκειο

Για την ανάπτυξη κουλτούρας ασφάλειας και προστασίας των προσωπικών δεδομένων στη χρήση του Διαδικτύου.

(Εκπονήθηκε και πραγματοποιείται από τον κ. Βαγγέλη Γιώτα, Πληροφορικό)

 

  1. «Γνωρίζοντας τους μεγάλους δημιουργούς του Ναυπλίου μέσα από τα γλυπτά της πόλης»

Γυμνάσιο, Λύκειο

Για τη γνωριμία των μαθητών με τους ποιητές και τους λογοτέχνες του Ναυπλίου καθώς επίσης και τους εικαστικούς δημιουργούς της περιοχής.

(Εκπονήθηκε και πραγματοποιείται από την κ. Γεωργία Παπαθανασίου, Εικαστικό)

 

  1. Η επίδραση του Γεωφυσικού παράγοντα στην εξέλιξη της πόλης του Ναυπλίου

Γυμνάσιο, Λύκειο

Από την Αρχαιότητα μέχρι τη σύγχρονη εποχή, με έμφαση στην Επαναστατική και Καποδιστριακή περίοδο.

ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΑΝ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ:

– Η βραχώδης και επικλινής χερσόνησος και

– Η εναλλαγή των κυριαρχιών (1212 μ.Χ. – 1822 μ.Χ.)

(Εκπονήθηκε και πραγματοποιείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

 

  1. Αειφορική διαχείριση της παλιάς πόλης του Ναυπλίου: Πόσο εφικτός είναι ένας τέτοιος στόχος;

Γυμνάσιο, Λύκειο

Τουρισμός και αειφορική ανάπτυξη, φέρουσα ικανότητα ενός ιστορικού χώρου.

Διαδρομή: Παπανικολάου ? Πλατεία Αγ. Σπυρίδωνα – Πλαπούτα – Μεγάλος Δρόμος – Πλατεία Συντάγματος

  • Εξέλιξη Οικονομικών δραστηριοτήτων και Χρήσεων Γης
  • Διαχείριση του Νερού κατά εποχές

(Εκπονήθηκε και πραγματοποιείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

 

  1. Το φρουριακό συγκρότημα της Ακροναυπλίας

Γυμνάσιο, Λύκειο

Διαδρομή: Πύλη Ξηράς, οδ. Παπανικολάου, δρομόσκαλα Φραγκόκλησσας, πύλη και κάστρο Τόρων, Φράγκικο κάστρο, Ελληνικό κάστρο (μέχρι το Ρολόι)

  • Οχυρωματικές τεχνικές κατά εποχές κυριαρχιών
  • Καταστροφικές επεμβάσεις (ΕΟΤ, ξενοδοχεία?)
  • Έργα ανάπλασης

(Εκπονήθηκε και πραγματοποιείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

 

  1. Το κάστρο του Παλαμηδιού

Γυμνάσιο, Λύκειο

  • Οχυρωματική αρχιτεκτονική, Χρήσεις, Φυσικό Περιβάλλον, οι δύο Αλώσεις
  • Σωφρονιστικό σύστημα 19ου αι. (φυλακές)
  • Δίκτυο Natura 2000

(Εκπονήθηκε και πραγματοποιείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

 

  1. Τα ενετικά και οθωμανικά κτίρια της πόλης του Ναυπλίου

Γυμνάσιο, Λύκειο

Διαδρομή: Παλαιό τζαμί (Τριανόν), κτίριο Αρχαιολογικού Μουσείου, Βουλευτικό, Φυλακές Λεονάρδου, Ενετικό Διοικητήριο οδού Κων/πόλεως (κτίριο Εκτελεστικού, 1824-25, Οθωμανικά σαχνισιά, Οθ. κρήνες , Φραγκόκλησσα.

  • Κατασκευή δημόσιων ή ιδιωτικών κτιρίων
  • Η αλλαγή χρήσης τους ανάλογα με τις κυριαρχίες
  • Αντιμετώπιση προβλημάτων από το βραχώδες και επικλινές εδάφους

(Εκπονήθηκε και πραγματοποιείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

 

  1. Πλατείες – Ναοί και η συμβολή τους στην εξέλιξη του Ναυπλίου

Γυμνάσιο, Λύκειο

Διαδρομή: Άγιος Γεώργιος 1540 μ.Χ. – Άγιος Σπυρίδων 1702 μ.Χ. – Αγία Σοφία 1100 μ.Χ. – Παναγία 1540 μ.Χ. – Άγιος Νικόλαος 1713 μ.Χ.

  • Τα λατρευτικά κτίρια αλλάζουν θρησκεία με την εναλλαγή των κυριαρχιών
  • Βενετσιάνικες και νεοκλασικές πλατείες

(Εκπονήθηκε και πραγματοποιείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

 

  1. Η συμβολή του Ιωάννη Καποδίστρια στη δημιουργία του ΝΕ κράτους:

Γυμνάσιο, Λύκειο

Πολεοδομικό Σχέδιο, Νεοκλασικά κτίρια, Μέτρα για «να πάρει η πόλη αέρα», Ασφαλιστήρια, Δολοφονία

(Εκπονήθηκε και πραγματοποιείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

 

  1. Το 1ο Στρατιωτικό και το Πολιτικό Νοσοκομείο Ναυπλίου

Γυμνάσιο, Λύκειο

Υγεία και περίθαλψη κατά την Επαναστατική και Καποδιστριακή περίοδο.

  • Η επίδραση του γεωφυσικού ανάγλυφου στην υγεία
  • Περίθαλψη τραυματιών
  • Αντιμετώπιση επιδημιών
  • Ιατρικές υπηρεσίες που προσέφεραν τα 2 πρώτα κρατικά νοσοκομεία
  • Γιατροί, φάρμακα, ειδικότητες εργαζομένων, κάλυψη δαπανών?

(Εκπονήθηκε και πραγματοποιείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

 

  1. Το Ναύπλιο μέσα από τη Βαβυλωνία του Δημητρίου Βυζάντιου

Γυμνάσιο, Λύκειο

Γνωριμία με το Ναύπλιο του 1827, μέσα από το κλασικό θεατρικό έργο.

  • Δημήτριος Βυζάντιος: Δημόσιος υπάλληλος, Αγιογράφος, λαϊκός θεατρικός συγγραφέας
  • Χρόνος, Χώρος, Κοινωνία
  • Θεατρικές δοκιμές στα σπίτια της ανώτερης τάξης
  • Καφενεία και λοκάντες, Επαγγέλματα
  • Τυπογραφεία

(Εκπονήθηκε και πραγματοποιείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

 

  1. Ο Όθωνας και η Αντιβασιλεία στο Ναύπλιο. Δίκη Κολοκοτρώνη

Γυμνάσιο, Λύκειο

Εκλογή,   Άφιξη, Αντιβασιλεία

  • Η εκλογή από την Εθνοσυνέλευση της Πρόνοιας
  • Ενθουσιώδης υποδοχή από το λαό
  • Αντιβασιλεία, Βαυαροί στρατιώτες
  • Αναφορές για να φύγει η Αντιβασιλεία
  • Σύλληψη, Δίκη, καταδίκη Κολοκοτρώνη και Πλαπούτα
  • Οι δικαστές Γ. Τερτσέτης και Αν. Πολυζωίδης
  • Καταδίκη σε θάνατο, μετατροπή ποινής, εγκλεισμός στο Παλαμήδι
  • Απονομή χάριτος με την ενηλικίωση του Όθωνα

(Εκπονήθηκε και πραγματοποιείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)