Τα εκπαιδευτικά προγράμματα της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Ναυπλίου για το σχολικό έτος 2016-17:

 

  1. «Κάθε μια μου απορία, λύνω μέσα στα βιβλία»

Νηπιαγωγείο, Α’ Δημοτικού

Στόχοι του προγράμματος είναι τα παιδιά :

  • Να γνωρίσουν και να αγαπήσουν το βιβλίο.
  • Να αναγνωρίσουν μέσα σε αυτό, καταστάσεις και συναισθήματα που βιώνουν στην καθημερινότητά τους.
  • Να διευρύνουν τις γνώσεις τους και να λύσουν τις απορίες τους για το ανθρωπογενές και φυσικό τους περιβάλλον.
  • Να προσεγγίσουν το λογοτεχνικό βιβλίο με τρόπο διαφορετικό από αυτόν που χρησιμοποιείται στο μάθημα.

(Εκπονείται από την κ. Ιωάννα Κυρίτση – Τζιώτη, Συγγραφέα)

 

  1. «Τι συμβαίνει όταν τα θέλω όλα και αμέσως»

Νηπιαγωγείο, Α΄, Β΄, Γ΄ Δημοτικού

Αφήγηση παραμυθιού «Ένας μικρός ανθρωπάκος που τον λένε Ρουμπελστίλσκιν»

Με εργαλεία μας το θεατρικό παιχνίδι, τη ζωγραφική και τη μουσική από αυτοσχέδια μουσικά όργανα, θα ανακαλύψουμε πως η χαρά δεν είναι στα παιχνίδια που έχουμε αλλά στα παιχνίδια που παίζουμε

(Εκπονείται από τις Παραμυθούδες του Ναυπλίου)

 

  1. Ανάγνωση, εικονογράφηση, σχολιασμός και δραματοποίηση σκηνών επιλεγμένων λαϊκών παραμυθιών και μύθων

Νηπιαγωγείο, Δημοτικό

Στόχος είναι η εκπαίδευση για την αειφορία η οποία αντλείται μέσα από την εικονογράφηση τον σχολιασμό και τη δραματοποίηση σκηνών επιλεγμένων λαϊκών  παραμυθιών και μύθων.

(Εκπονείται από την κ. Ελένη Μάρα, Υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων Α/θμιας Εκπαίδευσης)

 

  1. «Ανοίγοντας το κουτί με τους φόβους»

Δημοτικό

Στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές να αναγνωρίσουν τους φόβους τους, να τους εκφράσουν και να προσπαθήσουν να τους διαχειριστούν. Όλοι μας φοβόμαστε. Αυτό μπορεί να μας κάνει δημιουργικούς ή να μας εμποδίσει. Ας μοιραστούμε και ας μιλήσουμε για όλα αυτά που μας φοβίζουν.

(Εκπονείται από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αργολίδας «Ελπίδα Ζωής» σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ)

 

  1. «Το πολυπρισματικό φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού»

Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού, Γυμνάσιο, Λύκειο

Στόχοι του προγράμματος είναι η ολόπλευρη ενημέρωση των μαθητών για το συγκεκριμένο πρόβλημα, η συνειδητοποίηση από την πλευρά τους ότι δεν πρόκειται για ένα παιχνίδι ή για ένα απλό πρόβλημα και η ευαισθητοποίησή τους για το θέμα, με απώτερο σκοπό τον περιορισμό του φαινομένου.

(Εκπονείται από την κ. Βασιλική Τσεκρέκου, Φιλόλογο)

 

  1. «ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΜΑΙ – SEA-ΜΜΕΤΕΧΩ ΣΤΟΝ «ΑΓΩΝΑ» ΓΙΑ ΚΑΘΑΡΟ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ»

Δημοτικό

Στόχος του προγράμματος είναι η ενημέρωση των μικρών μαθητών αλλά και των δασκάλων :

  • Για τα επιβλαβή αποτελέσματα που έχει στην υγεία του ανθρώπου και γενικότερα στη ζωή η ρύπανση της θάλασσας
  • Για τους τρόπους αποφυγής της ρύπανσης της θάλασσας
  • Χρήσιμους κανόνες που πρέπει να γνωρίζουμε και να εφαρμόζουμε όταν βρισκόμαστε στο θαλάσσιο περιβάλλον.

(Εκπονείται από το Λιμεναρχείο Ναυπλίου)

 

  1. «ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ-ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ-ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ (Ακροναυπλία-Αρβανιτιά)»

Ε΄και ΣΤ΄Δημοτικού, Γυμνάσιο

Σκοπός του προγράμματος είναι η εξουδετέρωση του παράγοντα «άγνοια», προβολή των αξιών ισορροπίας, ποιότητας ζωής και αειφόρου ανάπτυξης. Κτίσιμο για υπεύθυνες στάσεις και συμμετοχικές συμπεριφορές. Ανάπτυξη της παρατηρητικότητας και της περιγραφικής ικανότητας των μαθητών.

(Εκπονείται από την κ. Μαρία Βασιλείου, Βιολόγο-Ωκεανογράφο-Ιχθυολόγο)

 

  1. «Η πρόκληση του νερού»

Δημοτικό, Γυμνάσιο

Ο κύκλος του νερού, ιδιαίτερα υδάτινα οικοσυστήματα, όπως οι υγροβιότοποι, ανθρώπινες ανάγκες και χρήσεις του νερού.

(Εκπονείται από την κ. Μαρία Βασιλείου, Βιολόγο-Ωκεανογράφο-Ιχθυολόγο)

 

  1. «Τα άγνωστα μυστικά του Σύμπαντος»

Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο

Στόχος του προγράμματος είναι  αφενός η γνωριμία των παιδιών με το σύμπαν και τα μεγάλα μυστικά του με τη χρήση των Τ.Π.Ε και αφετέρου η μύησή τους στον συναρπαστικό κόσμο του βιβλίου.

(Εκπονείται από τον κ. Πέτρο Σχοινοχωρίτη, Χημικό-Εκπαιδευτικό)

 

  1. Η επίδραση του Γεωφυσικού παράγοντα στην εξέλιξη της πόλης του Ναυπλίου

Γυμνάσιο, Λύκειο

Από την Αρχαιότητα μέχρι τη σύγχρονη εποχή, με έμφαση στην Επαναστατική και Καποδιστριακή περίοδο.

ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΑΝ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ:

  • Η βραχώδης και επικλινής χερσόνησος και
  • Η εναλλαγή των κυριαρχιών (1212 μ.Χ. – 1822 μ.Χ.)

(Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

 

  1. Αειφορική διαχείριση της παλιάς πόλης του Ναυπλίου: Πόσο εφικτός είναι ένας τέτοιος στόχος;

Γυμνάσιο, Λύκειο

Τουρισμός και αειφορική ανάπτυξη, φέρουσα ικανότητα ενός ιστορικού χώρου.

Διαδρομή: Παπανικολάου – Πλατεία Αγ. Σπυρίδωνα –  Πλαπούτα –  Μεγάλος Δρόμος –  Πλατεία Συντάγματος

  • Εξέλιξη Οικονομικών δραστηριοτήτων και Χρήσεων Γης
  • Διαχείριση του Νερού  κατά εποχές

(Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

 

  1. Το φρουριακό συγκρότημα της Ακροναυπλίας

Γυμνάσιο, Λύκειο

Διαδρομή: Πύλη Ξηράς, οδ. Παπανικολάου, δρομόσκαλα  Φραγκόκλησσας, πύλη και κάστρο Τόρων, Φράγκικο κάστρο,  Ελληνικό κάστρο (μέχρι το Ρολόι)

  • Οχυρωματικές τεχνικές κατά εποχές κυριαρχιών
  • Καταστροφικές επεμβάσεις  (ΕΟΤ, ξενοδοχεία?)
  • Έργα ανάπλασης

(Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

 

  1. Το κάστρο του Παλαμηδιού

Γυμνάσιο, Λύκειο

  • Οχυρωματική αρχιτεκτονική, Χρήσεις, Φυσικό Περιβάλλον, οι δύο Αλώσεις
  • Σωφρονιστικό σύστημα 19ου αι. (φυλακές)
  • Δίκτυο  Natura 2000

(Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

 

  1. Τα ενετικά και οθωμανικά κτίρια της πόλης του Ναυπλίου

Γυμνάσιο, Λύκειο

Διαδρομή: Παλαιό τζαμί (Τριανόν), κτίριο Αρχαιολογικού Μουσείου, Βουλευτικό, Φυλακές Λεονάρδου, Ενετικό Διοικητήριο οδού Κων/πόλεως (κτίριο Εκτελεστικού, 1824-25,  Οθωμανικά σαχνισιά, Οθ. κρήνες, Φραγκόκλησσα.

  • Κατασκευή δημόσιων ή ιδιωτικών κτιρίων
  • Η αλλαγή χρήσης τους  ανάλογα με τις κυριαρχίες
  • Αντιμετώπιση προβλημάτων από το βραχώδες και επικλινές εδάφους

(Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

 

  1. Πλατείες – Ναοί και η συμβολή τους στην εξέλιξη του Ναυπλίου

 Γυμνάσιο, Λύκειο

Διαδρομή: Άγιος Γεώργιος 1540 μ.Χ. – Άγιος Σπυρίδων 1702 μ.Χ. – Αγία Σοφία 1100 μ.Χ. – Παναγία 1540 μ.Χ. – Άγιος Νικόλαος 1713 μ.Χ.

  • Τα λατρευτικά κτίρια αλλάζουν θρησκεία με την εναλλαγή των κυριαρχιών
  • Βενετσιάνικες και νεοκλασικές πλατείες

(Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

 

  1. Η συμβολή του Ιωάννη Καποδίστρια στη δημιουργία του ΝΕ κράτους:

Γυμνάσιο, Λύκειο

Πολεοδομικό Σχέδιο, Νεοκλασικά κτίρια, Μέτρα για «να πάρει η πόλη αέρα», Ασφαλιστήρια, Δολοφονία

(Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

 

  1. Το 1ο Στρατιωτικό και το Πολιτικό Νοσοκομείο Ναυπλίου

Γυμνάσιο, Λύκειο

Υγεία και περίθαλψη κατά την Επαναστατική και Καποδιστριακή περίοδο.

  • Η επίδραση του γεωφυσικού ανάγλυφου στην υγεία
  • Περίθαλψη τραυματιών
  • Αντιμετώπιση επιδημιών
  • Ιατρικές υπηρεσίες που προσέφεραν τα 2 πρώτα κρατικά νοσοκομεία
  • Γιατροί, φάρμακα, ειδικότητες εργαζομένων, κάλυψη δαπανών?

(Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

 

  1.  Το Ναύπλιο μέσα από τη Βαβυλωνία του Δημητρίου Βυζάντιου

Γυμνάσιο, Λύκειο

Γνωριμία με το Ναύπλιο του 1827, μέσα από το κλασικό θεατρικό έργο.

  • Δημήτριος Βυζάντιος: Δημόσιος υπάλληλος, Αγιογράφος, λαϊκός θεατρικός συγγραφέας
  • Χρόνος, Χώρος, Κοινωνία
  • Θεατρικές δοκιμές στα σπίτια της ανώτερης τάξης
  • Καφενεία και λοκάντες, Επαγγέλματα
  • Τυπογραφεία

(Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

 

  1. Ο Όθωνας και η Αντιβασιλεία στο Ναύπλιο. Δίκη Κολοκοτρώνη

Γυμνάσιο, Λύκειο

Εκλογή,  Άφιξη, Αντιβασιλεία

  • Η εκλογή από την Εθνοσυνέλευση της Πρόνοιας
  • Ενθουσιώδης υποδοχή από το λαό
  • Αντιβασιλεία, Βαυαροί στρατιώτες
  • Αναφορές για να φύγει η Αντιβασιλεία
  • Σύλληψη, Δίκη, καταδίκη Κολοκοτρώνη και Πλαπούτα
  • Οι δικαστές Γ. Τερτσέτης και Αν. Πολυζωίδης
  • Καταδίκη σε θάνατο, μετατροπή ποινής, εγκλεισμός στο Παλαμήδι
  • Απονομή χάριτος με την ενηλικίωση του Όθωνα

(Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)